Monday, February 18, 2013

Adakah kerja saya berisiko?

Assalamualaikum semua..
 
harini saya ada permasalahan sedikit..
permasalahan yang selalu meruntun jiwa dan ragaaa iniiii!!
sttrreechh! amek tisu lap hingus..
bukan sebab ape..
saya buntu, binggung, bongong memikirkan
risiko kerja saya.
wahhh! lagak konon kerja kontraktor bangla lak kan! 
 
hehe
actually kerja saya taklah seperti bangla
 yang menyusun batu bata di perumahan baru nak bina tu,
dan bukan jualah driver lori kontena 60tan tu..
 
tapi just Juruteknik sahaja.
juruteknik multimedia..
dia macam PA system segala jadah tu la kan..
actually saya zero pasal menda ni..
lain yang dibelajar,
lain pulak kerja yang dapat..
 
tapi syukur Alhamdulilah..
saya taknak mengomel pasal kerja,
ada kerja, saya terima..
bukan senang nak dapat kerja zaman 2013 ni..
orang ada Degree pun banyak tak dapat kerja lagi..
contoh da banyak la saya tengok..
saya ni belajar pon takatt tuu je..
tak tinggi mana..
so dapat kerja tu kira syukur la..
boleh bayar duit kereta, rumah, internet, astro, shopping, makan, loan.. ehhh!
hahaha..
 
okey dah taknak merapu..
so base kerja saya selalu sebelum pasang systemnya..
selalu laa angkut barang..
barang macam Amp, speker, mixer semua tu..
totally satu barang pun hampir la puluh2 kg.. satu barang je ye..
 
so kadang kadang lepas angkat tu tangan harus la merah dan mengigil,
kadang kadang bila lepas angkat tu saya buat muka gaya2 hulk hogen sikit..
tapi lepas tu balik umah sakit belakang.. rasa macam orang tua pulak..
saya risau gak la.. umur baru 23, berat 40tipu
 
saya taknak la hadapi risiko sakit tulang belakang..
dan bila saya google google diorang cakap bukan sahaja risiko sakit tulang belakang
malahan jugak risiko peranakan jatuh!
OH EM!!
tidak! ini tidak adil! saya tak kawin lagi okey!!!
nak la kawin dapat anak 10.. eh over..
tapi alaaaaa... taknak laa peranakan jatuh atas sakit tulang belakang..
serius okey taknak.. sobsss T_T
 
disebabkan terlalu sadis menulis entry ini,
saya sudahi dengan wabilahitaufikwalhidayah
Assalamualaikum wbt..
 
T_T
 
 
btw cuci mata sikit baca utusan bawah sini (sambil kesat air hidong) :
 
 


2 comments:

✿INA AINAA✿ said...

kena banyak minum susu sis.. minum anlene.. sebab ena pun pernah kena sebelum ni, now alhamdulillah dah elok dah.. sebab ena takut effect dia akn muncul masa umo 40 an nanti..

Eina Sakinah said...

betul tu ena.. effect dia bkn skrg tp masa kita tua nnt kan.. adoii takutnye!~