Monday, December 9, 2013

first step done

Assalamualaikum..

Alhamdulillah pengakhiran 2013 yang sungguh mengujakan bagi diri aku.
impian yang aku tanam sejak dari 2011 hampir tercapai.
terima kasih mak dan abah, atas green light ni..
first step sudah selesai. second step pulak..
lega rasanya hati. bukan apa.. tak elok kan berkawan lama lama.
sejak dari 2007 lagi kawan, kalau orang lain dah beranak pinak dah..
aku baru nak first step.
tapi syukur akhirnya Allah tunaikan impian aku.

bukan apa, mak abah aku ni terlalu risau akan anaknya ni.
biasa lah, mak bapak mana yang tak sayang anak kan?
mesti lah dia nak kehidupan anaknya terjamin, dunia akhirat.
mesti nak lelaki yang boleh bimbing aku, jaga aku, seperti mereka.

bila ekonomi aku dan dia dah stabil baru lah mak abah aku izinkan.
tapi syukur la rezeki aku murah, dapat pekerjaan tetap, gaji pun alhamdulillah boleh sara diri, dia pun dah pekerjaan tetap, gaji pun boleh bela aku.
ianya bukan apa, aku ni demand sikit tentang bab makan, bukan apa, dah terbiasa sentiasa makan yang mahal, kaki shopping, risau jugak la mak bapak aku.. tapi dah bekerja ni buat masa sekarang aku masih mampu tampung segala keperluan aku. aku tak pernah menyusahkan sesiapa.

mungkin berita baik untuk aku ni akan berlangsung tahun depan insyaAllah, aku mungkin tak bertunang, terus kawin, bukan apa, dah kawan 7 tahun dengan dia. tunang tu bagi aku membazir masa. hehe :)

aku harap korang doakan impian aku ini dimakbulkan insyaAllah amin :)



aku dan dia (senyum besorr baq hang =P)




13 comments:

RaksasaBaik said...

Semoga doa dimakbuLkan..amin~~ hehehehe..

Unknown said...

Semoga jodoh berpanjang and berjalan lancar on your big day nanti. kumpul-kumpul duit dulu. hehe

Eina Sakinah said...

amin.. hehe thanks ;)

Eina Sakinah said...

Alhamdulillah.. thanks2.. tu la tengah mengumpul ni.. diett diett :P hehe

Unknown said...

Tahniah! nnt jangan lupe jemput!

Eina Sakinah said...

hehe.. haruslah jemput tuan director :)

Khair said...

Nice. :)

E'in said...

wah dh nak kawen! tahniah!!!

Eina Sakinah said...

hehe tenkiu.. ein, nnt datang k :)

Tiha Azmi said...

Comelnye blog ni ...sukaa :D

Eina Sakinah said...

hehe tenkiuuu :)

ZULHILMI TEMPOYAK said...

so next...??

Eina Sakinah said...

will be update, coming soon :)